احتمال افزایش 70 درصدی حقوق کارکنان دولت در روز جدید

رمضانعلی سنگدوینی درباره توافق شورای اسلامی و دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه گفت: جلسه ای با دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل شد که تاکنون هنوز تکمیل نشده است. ، رئیس شورای اسلامی با دولت نیز دیدار کرد.

وی ادامه داد: جلسه دیگری با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش ها و نماینده دولت برگزار شد که اکثر شرایط در جلسه تشریح شد. بحث بر این بود که اگر حقوق کارمندان 20 درصد افزایش یابد، این 20 درصد شامل اضافه کار، اضافه کار و مأموریت می شود، افزایش حقوق می تواند به 50 تا 70 درصد هم برسد، اما این افزایش حقوق شامل بازنشستگان نمی شود. مثلا اگر مستمری بگیر 10 میلیون تومان با 20 درصد افزایش حقوق، حقوقش 12 میلیون تومان می شود.

این عضو شورای کمیسیون متحد افزود: دولت اعلام کرد که افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده می تواند 20 درصد باشد که شامل بازنشستگان نیز می شود، اما با توجه به موضوع مأموریت و حقوق فوق العاده و اضافه کار از سوی کارمند، این است. بیش از 20 درصد برای جبران خسارت بازنشستگان باید این شرایط در نظر گرفته شود چرا که آنها هیچگونه مزایایی دریافت نمی کنند و شرایط زندگی آنها را به جایی رسانده است که مجبور به داشتن شغل دیگری و حتی راننده تاکسی یا اسنپ باشند. . در حالی که 35-40 سال برای کشورشان زحمت کشیده اند و حالا باید در کنار خانواده استراحت کنند.

سنگدوینی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر به سر می برند و توان ادامه تحصیل در این شرایط را ندارند، بنابراین باید حقوق آنها به گونه ای افزایش یابد که از همان سال اول برنامه اجرایی شود. نمایندگان شورای اسلامی با احیای حقوق بازنشستگان برای زندگی به بهترین شکل موافقت کردند.

این عضو شورای اسلامی در پایان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مطرح است، هرچند نظر شورای اسلامی و دولت بر این است که در برنامه هفتم حقوق بازنشستگان افزایش یابد، اما هنوز در مورد مکانیسم آن به نتیجه ای نرسیده اند.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما