از توسعه طرح اکتشاف تا تامین پایدار و مطمئن سنگ

مبحث 20 – توسعه زنجیره ارزش در معادن سنگ آهن در دهه اخیر شتاب بیشتری گرفته است و معادن بزرگ سنگ آهن در این مسیر حرکت می کنند و با افزایش حلقه های این زنجیره و تولید سعی در افزایش سودآوری خود دارند. محصولات با ارزش افزوده رشد

اما در این میان معدن و صنعتی گل گهر با تدوین استراتژی مشخص در راستای چند برابر شدن سهم خود در زنجیره ارزش فولاد و افزایش درآمد گام برداشته است. این چشم انداز باعث شده است تا گل گهر به حوزه های دیگری مانند سرمایه گذاری در کنسرسیوم مس منشعب شود و حضور خود را در سایر حوزه ها نیز گسترش دهد.

اما در زنجیره ارزش فولاد، این گروه در تلاش است تا سهم خود را به بیش از 30 درصد برساند، اگرچه در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره محسوب می شود، اما تعریف پروژه های جدید و تحولات جاری نشان می دهد که گل گهر به دنبال نقش های بیشتر است. . . بدون شک برای افزایش این سهم باید حجم تولید نیز افزایش یابد. در نتیجه تامین مواد اولیه را می توان به عنوان مشکل اصلی در گام اول این استراتژی قرار داد.

میزان ذخایر سنگ آهن منطقه گلگهار به 1200 میلیون تن می رسد که حدود 400 میلیون تن آن استخراج شده و 800 میلیون تن باقی مانده است. به همین دلیل توسعه اکتشاف بسیار مهم است و حتی این بخش می تواند سهامداران خرد مجموعه را نگران کند.

اما گل گهر در سند چشم انداز خود ابتدا به سمت توسعه اکتشاف رفته است، بخشی از معدن که با عقب ماندگی های فراوان کشور مرتبط است و نیاز به سرمایه گذاری دارد.

با توجه به اهمیت تامین مواد اولیه و اجرای طرح های توسعه، تامین پایدار مواد غذایی در دستور کار گل گهر قرار گرفت. از یک سو نیاز به بهره برداری از معادن منطقه گلگهار و از سوی دیگر وجود ذخایر معدنی غنی و مفید اقتصادی به لحاظ اهمیت این موضوع، اکتشاف این مجموعه را به موضوعی جدی تبدیل کرد. .

با این حال گل گخر به خوبی می داند که پردازش اکتشافات مستلزم صرف زمان و هزینه است، از این رو تهیه نقشه جستجوی کشور و گل گخر ادامه دارد. این نشان می دهد که گل گهر نه تنها برای منطقه بلکه در سایر نقاط کشور نیز برنامه های اکتشافی دارد.

این نقشه اکتشافی گل گهر باید شامل استخراج منابع عمیق و تهیه تجهیزات لازم از سوی دیگر باشد و در این نقشه راه میزان سرمایه گذاری و روش های ارائه آن مشخص باشد تا سهامداران بدانند. چقدر سود شرکت نصیب این پروژه می شود و نتیجه نهایی چه خواهد بود.

نگاهی به استراتژی و اولویت بندی گل گهر نشان می دهد که این گروه می داند تا کجا باید پیش برود.

با این نقشه راه، سهامداران کگل به تامین پایدار سنگ آهن اطمینان دارند و می دانند که با توسعه سبد محصولات می توان سود خوبی را انتظار داشت.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما