چرا بازی خوب ما با پرسپولیس را ندیدند؟ روز جدید

در سری مسابقات هفته هشتم لیگ برتر، تیم پرسپولیس در انزلی میهمان “ملوان” بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. «پرسپولیس» که در این دیدار پیروز شد، در صدر جدول قرار گرفت و 16 امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی ماند. قرمزها چهار بازی قبلی خود (دو بازی در لیگ و دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا) را برده بودند و در روزی که سپاهان به مصاف حریف شمالی خود رفت، به ملوان یک امتیاز داد. شاگردان مهدی تارتار در تیم ملوان به روند خوب خود در لیگ بیست و دوم ادامه دادند. سپیدپوشان انزلی در 6 بازی اخیر خود به طور میانگین دو امتیاز از هر بازی کسب کرده و با 12 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. پس از گذشت 48 ساعت از این دیدار شگفت انگیز با مهدی تارتار سرمربی موفق ملوان تماس گرفتیم و دقایقی با او گفت و گو کردیم. متن کامل گفتگو با مهدی تارتار را در ادامه می خوانید:

50 درصد هواداران من در انزلی بودند و این درصد افزایش پیدا کرد

زمانی که هدایت تیم ملوان را بر عهده گرفتم، می دانستم به کجا آمده ام. می دانستم که مارینرز تیم عمیقی است و ممکن است در ابتدا پذیرش یک سرمربی غیرطبیعی سخت باشد. در نظرسنجی که خودم انجام دادم متوجه شدم که حدود 50 درصد از حضور من در ملان حمایت می کنند. به هر حال به لطف خدا در این سال ها برای خودم رزومه جمع آوری کردم و مربی کم تجربه ای نبودم. با لطف خدا و تلاش همکارانم در کادر فنی و فوتبالیست ها بیش از همیشه برای افزایش این درصد تلاش کردیم.

من مهاجم بازی می کنم چون هواداران ملویان را دوست دارند

سرمربی یک تیم معروف با سرمربی تیم های دیگر متفاوت است. می دانستم که هواداران سلوان دوست دارند این تیم حتی با تیم های هجومی بزرگ بازی کند، بنابراین تصمیم گرفتم تمام خریدهایم در خط حمله باشد. رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی یا حسین صادقی و … نیز در همین زمینه خریداری شدند. در واقع سعی کردیم در فاز هجومی سهمیه لیگ برتر را بخریم. همچنین توجه داشته باشید که وقتی هواداران دارید باید برای آنها بازی کنید و خوشحالم که هواداران ملوان از عملکرد تهاجمی تیم محبوب خود در هفته های اخیر خوشحال هستند.

بازی بزرگ ملوان در سایه حاشیه باخت!

با وجود اینکه هواداران و صاحب نظران بازی عالی ملوان را مقابل پرسپولیس دیدند، اما باز هم متاسفم که بازی بازیکنم در سایه از دست رفت. توجه داشته باشید که ما هیچ موقعیتی به پرسپولیس ندادیم در حالی که چندین موقعیت برای گلزنی صددرصد ایجاد کردیم. تنها موقعیت حریف شوت وحدت حنانوف بود که با برخورد دروازه بان ملوان به مدافع ما به کرنر رفت. بازی خوب، منطقی و تاکتیکی ملوان را مقابل قهرمان حاکم و یکی از پربارترین تیم های فوتبال ایران به نمایش گذاشت. کاش این بازی ملوان ها بیشتر از این حرف ها دیده می شد.

من در رختکن عصبانی نمی شوم، اما …

متاسفانه این عملکرد خوب ملوان به گل «پرسپولیس» منجر نشد. در دیدار با «پرسپولیس» بچه ها دویدند و تلاش زیادی کردند، اما پشیمانم که چرا شانس ما تبدیل به گل نشد. در ثانیه های پایانی بازی موقعیت 6 یا 5 بر 1 را داشتیم و با دو پاس بهتر می توانستیم بازی را به راحتی ببریم اما در این موقعیت به اندازه کافی تلاش نکردیم. معمولاً در رختکن عصبانی نمی شوم، حتی اگر بازی را ببازیم، اما این بار عصبانی و عصبانی بودم. می توانستیم تصمیمات بهتری بگیریم و با سه امتیاز در خانه زمین را ترک کنیم.

می توانستیم یک مهمانی بزرگ در انزلی برگزار کنیم

به نظر من با این عملکرد شگفت انگیز مستحق یک پیروزی بزرگ بودیم. می توانستیم با شکست پرسپولیس در انزلی جشن بزرگی بگیریم اما نشد! البته باید از ملوانان تشکر کنم که هر چه داشتند در زمین گذاشتند. دویدن، تکل زدن، توجه به دستورات تاکتیکی و پرس زدن بازیکنان تیم حریف ستودنی بود. به همین دلیل به تک تک بچه هایم خسته نباشید می گویم، این فصل فراتر از حد انتظار رفته اند.

در «استقلال» و «پرسپولیس» مقابل «سپاهان» بازی نمی کنیم.

ملوان در تمامی مسابقات برای هوادارانش در استان انزلی و گیلون به میدان می رود. می دانم که بازی بسیار سختی در اصفهان مقابل تیم «سپاهان» در انتظارمان است. سپاهان تیم بزرگ، پرافتخار و ثروتمندی است که در شهر خود بازی می کند. ما نه برای “استقلال” یا “پرسپولیس” بلکه برای هواداران ملوان انزلی بازی می کنیم تا نتیجه شایسته ای بگیریم. اینکه ملوان سال گذشته با تساوی ارزشمند خود مانع قهرمانی «سپاهان» شد یا سهواً با ارائه یک بازی جوانمردانه به قهرمانی «پرسپولیس» کمک کرد، مربوط به فصل گذشته است. این هفته سعی می کنیم بهترین عملکرد خود را مقابل تیم سپاهون اصفهان به نمایش بگذاریم. بقیه اش دست خداست

هواداران ملوان انرژی و بمب معنوی ما هستند

در پایان از تماشاگران و هواداران «بهرنوردون» در انزلی تشکر ویژه ای دارم. این عزیزان، بازیکنان انرژی و روحیه ما و بازیکنان ملوان هستند. خوشحالم و افتخار می کنم که در شهر انزلی و برای چنین هواداران پرشور و با دانشی تمرین و بازی می کنیم. امیدوارم در پایان فصل محبت این عزیزان را با نتایج خوب و افتخار آمیز جبران کنیم.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما