مطالبه مستمری بگیران از رئیس جدید صندوق بازنشستگی

مهمترین مطالبات بازنشستگان از مهدی مسکنی رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری: اجرای برابری و ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری

همانطور که از دستور سید سلطان مرتضوی وزیر بهداشت برمی آید، این جابجایی به درخواست ترکی برای تکمیل ماموریت خود در صندوق بازنشستگی صورت گرفته است و اکنون باید منتظر انتخاب رئیس جدید باشیم.

با وجود این تحولات مدیریتی، نیاز مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری که جمعیت آماری آن حدود یک میلیون و 700 هزار نفر است، ثابت است و هرکس مدیریت آن را بر عهده بگیرد، باید به سه موضوع اصلی از جمله اجرای یکسان سازی دستمزدها رسیدگی کند. طرح، بیمه تکمیلی برای پوشش کلیه خدمات درمانی و ارائه خدمات رفاهی و خانگی برای افراد تحت پوشش.

مثل کارگران حقوق بگیرید

یکی از خواسته های مهم بازنشستگان اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان با حقوق کارمندان است. اعتبار تومانی که باید به هزینه تامین منابع پایدار در بودجه سالانه تامین شود.

طبق آمار صندوق بازنشستگی کشوری از سال 96 تا 1400 موضوع نسبت حقوق بازنشستگان این صندوق اجرا می شود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق کارمندان باشد. از یک گروه به طوری که اختلاف دستمزد بین مستمری بگیران و کارگران حداقل باشد

بر اساس آخرین آمار صندوق بازنشستگی در بهار سال 1402 بیش از یک میلیون و 639 هزار و 167 نفر از این صندوق حقوق دریافت کردند که از این تعداد یک میلیون و 328 هزار و 44 نفر مستمری بگیر، 13 هزار و 257 نفر از کار افتاده و 61 هزار و 985 نفر هستند. مردم مستمری بگیر هستند فوتی ها و 235 هزار و 881 مستمری بگیر فوت کردند.

مهمترین مطالبات بازنشستگان از مهدی مسکنی رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری: اجرای برابری و ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری

بر اساس این آمار، استان تهران با بیش از 325 هزار نفر بیشترین حقوق بگیر است. به طور کلی 52 درصد افراد تحت پوشش این صندوق را مستمری بگیران و از کارافتادگان تشکیل می دهند.

اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات عمومی

یکی دیگر از مطالبات جامعه بازنشستگان صندوق، اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری است که بر اساس آن دستگاه های اجرایی موظفند در چارچوب بودجه های مصوب و آیین نامه های مصوب هیئت وزیران با کارکنان و بازنشستگان رفتار کنند. و افراد تحت تکفل آنها علاوه بر استفاده از بیمه درمانی پایه، با مشارکت آنها، بیمه تکمیلی کلیه کارکنان دولت را به صورت منسجم و یکسان تحت پوشش قرار می دهد.

در این ماده قانونی آمده است که دستگاه های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه ای تکمیلی ارائه دهند، اما از آنجایی که این امر در دستگاه های اجرایی برای بازنشستگان انجام نشده است، خود صندوق بازنشستگی این کار را برای بازنشستگان دادخواست انجام می دهد.

در حال حاضر آیین نامه اجرایی این ماده قانونی در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین شده است و لذا اجرای آن و ارائه خدمات بیمه ای تکمیلی به بازنشستگان کشوری از دستاوردهای مهم دولت خواهد بود.

اجرای 2 بیمه اضافی برای مستمری بگیران

البته باید گفت از آنجایی که موضوع سلامت و معیشت یکی از برنامه های راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری است، امسال دو نوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران و حقوق بگیران در این صندوق مطرح شده است. .

سهم مستمری بگیر در بیمه اضافی معامله پایه 67 هزار و 500 تومان و در نوع اختیاری 205 هزار تومان است. با اجرای بسته جدید سلامت ارائه شده در قالب طرح اختیاری، برخی از خدمات عمومی مورد نیاز مستمری بگیران به تعهدات قراردادی اضافه شد و حجم نهایی برخی از خدمات چندین برابر شد.

همچنین خدمات گران قیمت پزشکی مانند بستری شدن طولانی مدت یا جراحی های گران قیمت و داروهای بیماران خاص در سال جاری هم در قراردادهای داوطلبانه و هم در طرح های جاری بیمه سلامت نامحدود شد. معافیت سقف پرداخت برای کلیه خدمات بستری و جراحی، برداشتن سقف پرداختی برای برخی از داروها برای بیماران خاص و برداشتن درپوش برای برخی خدمات تشخیصی پرهزینه (مانند آندوسکوپی و کولونوسکوپی) در دو طرح اولیه و اختیاری.

در حال حاضر 2 میلیون نفر و خانواده هایشان از مستمری بگیران صندوق بازنشستگی بیمه تکمیلی دارند و امسال هشت هزار صومی برای این موضوع اختصاص یافته است.

پرداخت شرایط لازم به بازنشستگان، پرداخت به موقع بدهی های ضروری و ازدواج فرزندان، توجه به معیشت افراد فراگیر، انجام اقدامات برای ساخت مسکن، بهسازی و فعالیت های فرهنگی و اجرای برنامه های ورزشی از دیگر خواسته های بازنشستگان این نهاد است. صندوق بیمه اجتماعی

در همین راستا در دولت سیزدهم بحث اعطای وام های خیریه در دستور کار قرار گرفته و حتی منابع آن امسال نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است به طوری که امسال صندوق بازنشستگی 15 هزار تومان پرداخت می کند. شرایط لازم برای مستمری بگیران تحت پوشش.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده این وام ضروری در هر مرحله به بیش از 30 هزار نفر پرداخت می شود و طبق آمار تا پایان سال حدود 460 هزار بازنشسته از این وام بهره مند می شوند.

از دیگر برنامه های این صندوق بازنشستگی پرداخت کمک هزینه به فرزندان بازنشستگان و حقوق بگیران است که در قالب وام ازدواج به این افراد تعلق می گیرد. بدین منظور امکان ثبت نام وام ازدواج برای فرزندان مستمری بگیران کشوری که تاریخ ازدواج آنها از 10 فروردین 1397 می باشد (به استثنای افرادی که در سال های گذشته این تسهیلات را دریافت کرده اند) وجود دارد.

بازنشستگان امیدوارند برنامه هفتم را افتتاح کنند

دولت در لایحه هفتم قانون برنامه توسعه که امروز در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، این فرصت را داده است تا بخشی از مشکل صندوق های بازنشستگی حل شود و نیازهای اقشار پیگیری شود. که تحت پوشش این صندوق قرار می گیرد و زندگی آنها بهبود می یابد و در صورت تصویب نهایی در مجلس و آغاز اجرای آن از سال آینده می توان امیدوار بود که بخشی از دغدغه های بازنشستگان کشور برطرف شود.

همانطور که رئیس سابق صندوق بازنشستگی کشوری در شهریورماه گفته بود، برنامه هفتم توسعه ظرفیت فرصت مناسبی برای پیگیری درخواست های بازنشستگان است تا موضوعاتی مانند افزایش حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان پیگیری و اقدامات لازم انجام شود. گرفته شده. برای کاهش تبعیض موجود

در دوره ترکیه، محل اقامت مستمری بگیران و احداث مرکز ویژه تامین، مسکن و استراحت مستمری بگیران جایگاه کلیدی داشت و جلسه مشترکی با نمایندگان در خصوص مسائل بیمه سلامت واحد و فراگیر و اجرای ماده 85 قانون مدنی قانون مدیریت خدمات

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما